Mahsa Shabani is onlangs benoemd tot lid van de Commissie Ethiek van het Amsterdam Institute for Legal Studies van de Universiteit van Amsterdam.

Onderzoeksethiek houdt in dat essentiële ethische en juridische principes worden toegepast op wetenschappelijk onderzoek. Hoewel onderzoekers de primaire verantwoordelijkheid hebben om ervoor te zorgen dat hun werk voldoet aan ethische en wettelijke normen, verplichten steeds meer academische tijdschriften en Nederlandse en Europese financieringsinstanties tegenwoordig formele goedkeuring van een ethische commissie voordat een artikel wordt gepubliceerd of een subsidie wordt toegekend. De Commissie Ethiek van het Amsterdam Institute for Legal Studies van de Universiteit van Amsterdam neemt deze taak op zich.

Dr. M. (Mahsa) Shabani PhD