Katrina Perehudoff van het Law Centre for Health and Life heeft faculteitsstrategische onderzoeksfondsen ontvangen voor haar pilotproject waarin ze de historische verbanden tussen het Europese imperialisme en de ontwikkeling van de moderne Europese farmaceutische industrie onderzoekt. Het project heeft als doel te achterhalen of Europese koloniale praktijken invloed hebben gehad op de vorming van de gemeenschappelijke markt voor geneesmiddelen van de Europese Gemeenschap, die de hedendaagse transnationale farmaceutische industrie heeft gevormd.

Door middel van een combinatie van archief- en juridisch onderzoek, bekijkt dit project kritisch de vroege industriële farmaceutische beleidsvorming van de Europese Gemeenschap. Perehudoff's onderzoek tracht koloniale verbanden in de oorsprong van deze beleidsvormen te identificeren en hun implicaties voor hedendaagse vraagstukken in de farmaceutische markt te begrijpen.