Afgelopen jaar evalueerden Johan Legemaate en Rolinka Wijne, in samenwerking met het Nivel, de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Als vervolg hierop organiseerden zij op 8 juli een webinar. Tijdens dit webinar zijn betrokkenen samen in gesprek gegaan over de resultaten van de evaluatie.

Gedurende de webinar kwamen de belangrijkste uitkomsten van de evaluatie van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) aan bod. Drie thema's werden besproken: de wettelijke meldplichten, de klachten- en geschillenregeling en nieuwe ontwikkelingen in de zorg. Meer dan 200 mensen namen deel aan de sessie.

De sessies zijn terug te zien via de website van het Nivel.

Prof. dr. J. (Johan) Legemaate

Mr. dr. R.P. (Rolinka) Wijne